Healthcare × Gamification Forum

DATA - 2019 - 10 - 02 〜 

ヘルスケアや医療の分野でのゲーミフィケーションの応用事例や、その展望について発信する産学連携のフォーラム。特別講演者として、(株)ポケモンのCEO、石原恒和氏など。
ポケモンGOのようにゲーム自体が健康に寄与することや、単調で継続が難しいリハビリにゲームの要素を加えることで継続性を高めるなど、ヘルスケアでのゲーミフィケーション応用には大きな可能性が示唆される。

*Gamification [ゲーミフィケーション]
– ゲームメカニクスなどのゲームが培ってきたノウハウを応用すること。


Healthcare × Gamification Forum is a industry-academia collaborative meeting where ideas, cases, perspectives are exchanged by professionals in the healthcare and medical fields and game industries.
Guest lecturer:
Tsunekazu Ishihara, President and Representative Director of the Pokémon Company Akito Inoue, Ritsumeikan University College of Image Arts and Sciences full-time lecturer
*Gamification [geɪmɪfɪˈkeɪʃən]
–the application of typical elements of game playing (e.g. point scoring, competition with others, rules of play) to other areas of activity, typically as an online marketing technique to encourage engagement with a product or service. (Lexico.com)